§ 1. Definicje.
Wyrażenia wykorzystywane w niniejszym Regulaminie oznaczają:
1. Usługa – godzinna porada prawna świadczona drogą elektroniczną (telefonicznie lub za pośrednictwem innych środków komunikacji np. komunikatorów internetowych),
2. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zarezerwowała termin porady na stronie internetowej https://adwokatjanczak.pl , wpłaciła wynagrodzenie za pomocą serwisu Przelewy24.pl i otrzymała na swój adres emailowy potwierdzenie wyboru terminu oraz potwierdzenie wpłaty ww. kwoty.
3. Usługodawca – Kancelaria Adwokacka adw. Jan Jakub Jańczak, 02-776 Warszawa, ul. Nowoursynowska 145 D lok. 84, NIP: 951 212 05 39 Tel: +48 608725016 e-mail: janczak@adwokatjanczak.pl
4. Usługodawca jest adwokatem, należy do Izby Adwokackiej w Warszawie, a przy wykonywaniu Usług stosuje się do ustawy Prawo o adwokaturze (dostępnego na stronie Sejmu) i Kodeksu etyki adwokackiej (dostępnego na stronie Okręgowej Rady Adwokackiej).
§ 2. Realizacja usługi
1. Usługa świadczona jest w oparciu o informacje przekazane przez usługobiorcę w czasie trwania usługi. Usługobiorca może jednak przesłać pocztą elektroniczną na adres janczak@adwokatjanczak.pl ogólny zakres zagadnień lub też opis sprawy lub skany dokumentów w formacie PDF, JPG, DOC lub DOCX. Zakazuje się dostarczania jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby zapoznać się z tymi informacjami (w sposób ogólny i niewymagający nakładu czasu przekraczającego 10 minut) jeszcze przed wybraną godziną rozpoczęcia porady. Nie będzie to w całości możliwe, gdy zakres zagadnień lub opis sprawy będzie przekraczać 10 zdań a liczba stron przesłanych dokumentów będzie przekraczać 3 stron.
2. Usługobiorca zobowiązuje się do stosowania sprzętu komputerowego lub telefonicznego wyposażonego w możliwość przesyłania i odbiera obrazu i dźwięku, na którym możliwe jest funkcjonowanie komunikatorów internetowych w przeglądarkach lub odrębnych zainstalowanych aplikacjach. W przypadku jakichkolwiek problemów technicznych strony zobowiązują się współpracować w celu rozwiązania problemu, to jest odpowiadać na wiadomości wysyłane pocztą elektroniczną, w razie potrzeby dokonać wyboru innego komunikatora, a jeśli to jest możliwe zmienić formę porady za pośrednictwem wybranego komunikatora na poradę telefoniczną.
3. Opłacenie usługi przez Usługobiorcę oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu i Zasad przetwarzania danych osobowych oraz zawarcie umowy na świadczenie Usługi.
4. Płatność realizowana jest za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl .
§ 3. Odstąpienie od umowy.
1. Usługobiorca ma prawo do odstąpienia od umowy nie później niż przed rozpoczęciem Usługi. Rozpoczęcie wykonywania Usługi będzie skutkowało utratą prawa do odstąpienia od umowy. Za rozpoczęcie wykonywania usługi uważa się umówiony termin, a w przypadku o którym mowa w pkt 2, 15 minut przed umówionym terminem.
2. Jeżeli Usługobiorca przekazał Usługodawcy materiały do zapoznania się przed umówionym terminem Usługi, wyraża zgodę na rozpoczęcie wykonania Usługi na 15 minut przed umówionym terminem usługi, gdyż z tą chwilą Usługodawca przystępuje do jej wykonania, odczytując przesłane przez Usługobiorcę materiały, w szczególności ogólny zakres zagadnień, opis sprawy lub skany dokumentów, zapoznając się z nimi i wstępnie je analizując.
3. Przed umówionym terminem Usługi Usługobiorca ma prawo z ważnego powodu przesunąć termin Usługi na inny wolny i dogodny dla Usługodawcy termin.
§ 4. Odpowiedzialność.
1. Usługodawca ma prawo do odmowy udzielenia usługi bez podania przyczyny pod warunkiem zwrotu wpłaconego wynagrodzenia. Usługodawca ma obowiązek odmówić udzielenia usługi w przypadku, gdyby takie świadczenie byłoby sprzeczne z przepisami prawa lub zasadami etyki adwokackiej, w szczególności gdyby okazało się, że świadczy już usługi na rzecz osób, których interesy są sprzeczne wobec interesów Usługobiorcy. Usługodawca dołoży wszelkich starań w celu niezwłocznego powiadomienia Usługobiorcy w przypadku niemożliwości wykonania Usługi i ustalenia sposobu jego zwrotu.
2. Wyłącza się wszelką odpowiedzialność Usługodawcy w przypadku podania przez Usługobiorcę niepełnych, nieścisłych lub błędnych informacji o stanie faktycznym.
§ 4. Reklamacje.
1. Reklamacje dotyczące usługi składa się w formie pisemnej pod rygorem nieważności listem poleconym na adres siedziby Usługodawcy. Możliwe jest także złożenie reklamacji emailem na adres janczak@adwokatjanczak.pl pod warunkiem, że Usługodawca potwierdzi otrzymanie reklamacji.
2. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest podanie danych kontaktowych Usługobiorcy: imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej. Wskazane jest także podanie nr telefonu.
3. Reklamację składa się w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, liczonych od dnia wykonania usługi.
4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez usługodawcę.
§ 5. Postanowienia końcowe.
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz innych obowiązujących ustaw.
2. Do umowy między usługodawcą a usługobiorcą ma zastosowanie prawo polskie. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji.